måndag 12 januari 2009

Shopaholic

Jag har nog blivit shoppingberoende, kanske inte så fiffigt när man är föräldraledig med endast lägstanivå på sin föräldrapeng. Men det är ju så roligt att köpa fina kläder till barnen! Stackars lilla L har så mycket kläder i sina lådor att hennes mamma får ångest av att hon inte hinner använda dem. E har också jättemycket kläder då mamma både köper nytt och att han får ärva av storebror V. V är den som har minst kläder, men han växer också saktast av alla tre och har inte samma behov av ombyte av kläder.

Idag var det rea i den lokala barnklädesaffären. Mamman kom då hem med en body och ett par byxor till L, 35 kr för bodyn (Claire.dk) och 39 kr för byxorna (Name it) vilket var billigt. Ovanpå det fick jag hem lillans grobag (sovpåse) som jag beställt från en brittisk internetsida och barnens mormor köpte även hon ett par byxor och en body till lilla L (båda från Name it). Och i lördags hämtade jag ut två paket på posten från två olika postorderföretag och där var massor av kläder där i! Framförallt till lilla L, men även till gossarna och faktiskt även till föräldrarna. Usch... som tur var är mycket handlat på rea och det som var handlat till ordinarie pris hade jag rabatt på.

Det är inte bra att ha en dotter för plånbokens del... det blir dyrt när det finns så mycket fint! Kikar redan på första skorna till henne och har tittat ut några jättefina... sen att de är skitdyra är en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar