torsdag 22 januari 2009

Kattskrälle!!

Katten Z är en ung dam på 6 månader som är lite skrajsen och som inte riktigt vågar gå ut, därför håller hon sig gärna i uterummet. I uterummet brukar jag även ställa lilla L:s vagn, en kombivagn som jag alltid tar in liggdelen till så det är bara sittdelen och chassit som är i uterummet. Imorse släppte pappan ut Z i uterummet då hon ville gå ut där och när jag sedan klev upp ser jag att Z är alldeles våt på bakbenen och svansen. Pappan tror att hon har satt sig i sin vattenskål, vilket hon gjort tidigare också. En stund senare går jag ut för att hämta L:s vagn som hon ska ligga i när vi går med killarna till förskolan. Vagnen har en stor pöl i sittdelen... kattskrället har kissat i vagnen! Hela tyget på sittdelen är vått och även sufletten där kisset har runnit ner på den delen av sufletten som sitter under sittdelen. Som tur var så är ju tyget lite tåligt när det gäller vätska och kisset har inte hunnit sjunka in i tyget. Jag sliter av tyget och in med det i tvättmaskinen och jag duschar sufletten i duschen och skurar den med diskmedel.

Sittdelstyget är som nytt nu! Jättefint efter tvätten som tur var och även några andra fläckar som var på det är borta. Luktar gör det inte heller. Sufletten återstår att se hur det blir med den. Tyget på insidan av den suger ju åt sig ordentligt...

Fast vagnen såg inte så lite konstig ut när vi gick till förskolan... en avskalad sittdel och ingen suflett och så bara hårdliften med dess lilla suflett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar