fredag 16 januari 2009

Mental hälsa

Ibland undrar jag om jag blivit skvatt galen. Jag menar, vem som är vid sina sinnes fulla bruk beger sig till IKEA ensam med tre barn under fem år? Ja, jag gjorde det idag så då måste jag nog vara galen. Funderade över det när vi satt och åt, men kan ni tänka er att jag hade tre små änglar som var jätteduktiga! Tänk vilka fantastiska barn jag har! Jag kan säga att vi störde ingen och fick inga blickar från sura tanter eller gubbar.

Lilla L satt nöjt i sjalen och stirrade med stora ögon på allt och alla. Hon åt snällt sin puré i restaurangen och var glad och nöjd med att sitta i mammas knä medan mamma åt.

E gick snällt bredvid kundvagnen och höll i den, han kom när mamma ropade och satt själv kvar och passade bordet medan brorsan, mamman och syrran gick till toaletten. Han åt upp all sin mat och smaskade nöjt i sig sin glass.

V gjorde precis som mamma sa och följde snällt med hela tiden. Han åkte rustchkanan på barnavdelningen, men kom snällt när mamma sa att vi skulle gå vidare. Han åt upp all sin mat och var mycket förtjust i glassen som han hämtade själv.

När vi kom hem sov E och L gott i bilen medan V var vaken. E och L togs in sovandes och V fick se en film och mamman fick en lugn stund...

Idag har varit en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar