lördag 10 januari 2009

Lugn och rolig dag!

Idag tog pappan med V och E till Tropikariet och Mathuset vilket var en stor succé! När de kom hem frågade jag vad de hade gjort.

E: "Vi har tittat på fiskar."
Jag: "Bara fiskar?"
E: "Ja, bara fiskar. Två fiskar."
Jag: "Två fiskar?! Var det inte fler?"
E: "Nej, bara två."

V hör konversationen och måste tillägga vissa saker.

V: "Det var många fiskar, men bara två akvari."
Jag: "Många fiskar men bara två akvarium?"
V: "Ja, och en haj och en krokodil."

Så tydligen hade där varken varit apor, fåglar eller insekter.

Vi åkte även och handlade hela familjen, vilket händer rätt sällan. Det är varken roligt för oss eller barnen om vi skulle släpa oss iväg och handla hela familjen var och varannan dag. Men idag åkte vi allihop och lilla L satt i sjalen. Varje gång vi har varit och handlat tidigare har hon sovit, men inte idag. Hon stirrade med mycket stora ögon på allt och till slut blev hon så trött att hon fick luta sig mot mamma och slumra till en liten stund, trots en lång sovstund precis innan.

Lilla L och jag roade oss, medan killarna var iväg, med att ta en promenad till sopstationen för att slänga kartonger då vår kartongsoptunna är ful. Sedan sov lilla L i 3 timmar och mamman fick städat, hängt tvätt, vikt tvätt och även roat sig lite med datorn. Och på förmiddagen fick jag hämtat ut två paket med kläder till oss allihop och även shoppat en liten present till en viss envis unge herre som vägrar att lämna sin mammas varma och goa livmoder (inte min då alltså)... *hoho* Lilla J kom ut nu, vi väntar ju!! Tja, framförallt är det kanske hans mamma som väntar, men vi andra är otåliga vi med! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar