onsdag 28 januari 2009

Ensam med barnen

Inatt var jag ensam med alla barnen då maken var ute och rände på stan. Och det var första natten på 5 månader som jag fick sova hela 7 timmar i sträck!! Helt underbart! Så nu har jag konstaterat att det är pappan som är den felande länken... det är han som stör barnen, i alla fall lilla L. Lilla L somnade snällt vid 18 som vanligt, killarna vid 19. Klockan 21.40 (mitt i House) larmade lilla L att hon var hungrig och jag värmde raskt en flaska och gav henne den. 21.43 sov lilla L igen och 22.04 låg jag i sängen och somnade raskt. 04.51 vaknar jag av att lilla L andas tungt genom en väldigt täppt näsa. 05.03 börjar hon stånka och knorra då hon störs av den täppta näsan och jag ger henne lite näsdroppar. 05.10 lägger jag över henne i pappans säng och 05.12 serverar jag en flaska till henne. 05.19 hör jag hur E är uppe och rasslar med lego. 05.20 sover lilla L igen och jag somnar om. 06.27 vaknar jag igen och kliver upp, då har också V precis vaknat och E har varit uppe i en timme och lekt snällt med legot (snacka om att han kommer vara trött ikväll...).

Fantastiskt nog gick även morgonen mycket smidigt och lilla L fick till och med väckas vid 07.30 för att kläs på och följa med och lämna killarna på förskolan. Killarna var jätteduktiga hela morgonen, åt sin frukost utan knot och klädde på sig kläderna.

Nu tittar lilla L på Nyhetsmorgon men verkar tröttna på det hela. De är trots allt rätt tråkiga att titta på... Lilla L ska snart få ta sin morgonlur och mamman ska spana på Tradera som har blivit nya favoritsajten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar