onsdag 1 oktober 2008

Motion

Idag traskade lilla L och jag ner till vårdcentralen för vägning. Så nu känner jag mig lagom duktig, 30 min dit och 30 min hem så det blev en rejäl promenad (i alla fall för någon som fortfarande dras med foglossning, ska inte den försvinna i samma stund som bebisen är ute?). Dessutom var skruttan vaken och nöjd i vagnen hela vägen hem, vilket aldrig hänt innan (jag var omåttligt tacksam för det då jag givetvis glömt sjalen hemma). Lillskruttan vägde hela 4140 gram, var 55 cm lång och hade ett huvudomfång på 37 cm. Hon växer sakta men säkert och har som sagt äntligen överstigit 4 kg strecket (vilket brorsorna gjorde redan vid 3 veckors ålder och då hade alla tre samma startvikt i stort sett).

Den ömma modern hoppas på att minska sin vikt med sisådär 10 gravidkilon som envist hänger kvar med hjälp av några sådana här långa promenader i veckan, vi får se om det gör susen. Kanske ska ta och minska på godsakerna lite också... vilket är betydligt svårare än att promenera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar